ایلناوود، تأمین کننده انواع ورق های MDF

تلفن تماس : 09026006918

مراحل ساخت کابینت ام دی اف MDF - ایلناوود

مراحل ساخت کابینت ام دی اف MDF

فهرست مطالب

مراحل ساخت کابینت ام دی اف

در این زمانه کابینت بیشترین نیاز مهم هر آشپزخانه ای به حساب می آید چونکه لوازم متفاوت موجود در آشپزخانه را باید در فضای خود جای دهد. حتی کابینت ها نقش و طرح بسیار ویژه ای در نظم و آراستگی آشپزخانه ایجاد می کنند. تولید و نصب کابینت، کار متخصصان (نصابان) است و ابزار آلات مخصوص خود را نیازمند است. کابینت ها مدل های متفاوتی دارند ولی امروزه ام دی اف یکی از پر مصرف ترین آنهاست.

در ادامه اول تا آخر تولید کابینت ام دی اف به طور کامل معرفی می کنیم.

کابینت ام دی اف MDF چیست؟

کابینت مدل های متفاوتی دارد، اما پر مصرف ترین و زیباترین آن کابینت ام دی اف است. ام دی اف نوعی محصول چوبی است که با روشی متفاوت ساخته می شود. برای ساخت کابینت MDF قسمت های نرم (خاکه چوب) و سخت چوب (خاک اره) را با حسب و کمی رزین ترکیب کرده و بعد آنها را تحت پرس با فشار زیاد و دما قرار می دهیم.

قبل از اینکه در مورد مراحل تولید کابینت ام دی اف بحث کنیم، در اول به دلیل پر مخاطب بودن این مدل کابینت ها اشاره می کنیم. ام دی اف یک نوع چوب است که استحکام بسیار زیادی در مقابل حرارت و ضربه دارد. MDF درگذر زمان فرسایش پذیر نیست. تمیز کردن آن خیلی آسان است و حتی در اثر مواقع می توان با یک پارچه ای نمناک آن را تمیز کرد. وجود این همه مزیت در کنار هزینه خوب آن از کابینت ام دی اف یک فرآورده محبوب ساخته است.

بیشتر بخوانید : چگونه بهترین MDF را انتخاب کنیم

لوازم مورد نیاز برای تولید کابینت ام دی اف

اگر تمایل به آگاهی بیشتر در مورد مراحل تولید کابینت MDF دارید. قبل از هر کاری اول باید دستگاه های تولید آن را بشناسید. از اصلی ترین ابزارها می توان به دستگاه دورکَن (پانل بُر) اشاره کرد. این دستگاه دارای یک صفحه میزواره هست و از آن برای برش دادن ورق های ام دی اف استفاده می شود. در جوار این دستگاه وجود یک دستگاه سی ان سی می تواند به ایجاد نقش های متفاوت بر روی ام دی اف کمک کند.

دریل چکشی و یا عمودبُر هم دیگر دستگاه مورد استفاده برای تولید کابینت ام دی اف است. وجود یک دستگاه لبه چسبان پی وی سی (PVC) به هنگام نصب کابینت نیز واجب است؛ چونکه به کمک دستگاه لبه چسبان می توان لبه های تیز و زبرِ تکه ام دی اف های برش خورده را به کمک روکش پی وی سی (PVC) پوشاند. از دیگر ابزار آلات مورد احتیاج برای تولید کابینت ام دی اف می توان به دریل شارژی یا برقی، مته گازور زن، میخ کوب، متر، پیچ و موارد دیگر اشاره نمود.

مراحل ساخت و مونتاژ کابینت MDF

بعد از آگاهی مختصر در مورد وسایل مورد نیاز جهت ساخت کابینت ام دی اف می خواهیم شما را با مراحل تولید کابینت ام دی اف آشنا کنیم.

این مراحل عبارتند از:

  • اندازه برداری فضای داخلی آشپز خانه

قبل از شروع کار با کابینت نیاز است فضاهایی که باید در آن جا کابینت نصب شود را مشخص نمود و اندازه گیری کرد. برای نصب کابینت لازم است مواردی مانند مکان قرار گرفتن گاز (صفحه ای یا فرگاز)، یخچال، هود (کلبه ای یا مخفی)، هواکش، پکیج و دیگر تجهیزات آشپزخانه و مکان های لوله های گاز، پکیج و آب (لباسشویی، ظرفشویی و سینک) را تعیین نمود.

لازم است در مکانی که ظرفشویی و لباسشویی قرار می گیرند حدود ۶۰ الی ۶۵ سانتی متر قسمت باز تخصیص داد. بعد از این باید اندازه ها را به صورت دقیق در محل هایی که یونیت های کابینت ام دی اف قرار است در آن مکان ها قرار گیرند را اندازه برداری کرد.

مراحل ساخت کابینت ام دی اف

  • طراحی کابینت

پس از آنکه اندازه برداری فضای داخلی آشپزخانه آماده شد و به کابینت ساز تحویل داده شد، از طریق نرم افزارهای طراحی مانند تری دی مکس 3DMax یا سایر نرم افزارهای طراحی سه بعدی شروع به اجرای این نقشه کابینت در مکان منتخب خواهد کرد. در این قسمت باید نوع مدل آشپزخانه مثل (راهرویی یا U شکل) را مشخص کنید. باید بدانید که پس از مشخص شدن طرح کابینت امکان تغییر آن طراحی و اندازه ها وجود ندارد. پس باید بیشترین دقت را در حین طراحی کابینت به خرج داد.

  • انتخاب کردن مدل مصالح و نمونه رنگ موردپسند

بعد از آنکه مراحل پیشین به اتمام رسید حالا وقت آن رسیده تا مواد لازم برای تولید کابینت ام دی اف انتخاب کنیم. در این مرحله نسبت به اندازه، طرح و نقش انتخاب شده کابینت از مواد و موارد متفاوتی بهره می گیرد. باید بدانید که در مراحل ساخت کابینت مصالح تأثیر زیادی دارند و بهتر است که مواد تضمینی و با استحکام باشند، تا سلامتی کابینت های ساخته شده را تایید کنند. سپس در این قسمت صاحب کار رنگ کابینت ها را نسبت به علاقه خود و از روی سمپل هایی که در اختیار صاحب کار قرار می گیرد مشخص می کند.

بیشتر بخوانید : استفاده از MDF در دکوراسیون داخلی
  • تعیین کردن اندازه برش ها

یکی از واجب ترین قسمت های تولید کابینت ام دی اف تعیین کردن اندازه برش هایی است که باید بر روی صفحه های ام دی اف ایجاد شود. نسبت به دیواری یا زمینی بودن کابینت این برش ها می توانند متمایز باشند. در این زمانه برای تولید کابینت های ام دی اف زمینی از ورق های 16 میل و ۳ میل بهره می گیرند. این صفحه ها به عرض های مختلف طبق طراحی و اندازه گیری می باشد. ۵۰ سانتی متر عمق و ۷1 سانتی متر ارتفاع کابینت ها می باشد.

معمولاً عرض کابینت سینک و گاز را یک متر می گیرند. این اندازه ها برای کابینت های دیواری قرار می گیرند. به ترتیب به ارتفاع ۷۰، ۹۰،۸۰ و به عمق ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر خواهد بود و عرض آب چک ۹۰ سانتی متر و فضای هود ۹۲ سانتی متر و برای آبگرمکن و پکیج عرض ۶۰ و عمق ۴۵ سانتی متر می باشد.

  • لبه چسبانی

لبه چسبانی بیشتر برای زیبایی در رنگ و نگهداری از لبه های آن است. برای این کار از نوارهایی با اندازه های(2×2 ، 2×4) استفاده می کنیم تا از لبه های ام دی اف خارجی مقابل فرسودگی و نفوذ رطوبت نگهداری کند.

مراحل ساخت کابینت ام دی اف - ایلناوود

  • سوراخ کردن قطعات

حالا که قسمت های تولید کابینت MDF به پایان کار خود می رسند، باید سوراخ هایی را برای نصب یونیت کابینت ها به وسیله دریل چکشی روی دیوار ایجاد کرد تا بتوان به وسیله ی پیچ و رول پلاک کابینت ها روی دیوار نصب کرد. این سوراخ ها به خاطر نصب ریل و متصل کردن بدنه به وسیله دو دریل که یکی چهار سو و دیگری مته خزینه ۳ میل آن ها را به هم متصل نمود و بعد ۳ میل را در شیار ها قرار داده و آن را گونیا می کنیم و آن را توسط منگنه محکم می کنیم.

  • مونتاژ

مراحل تولید کابینت ام دی اف با مونتاژ کردن تکه ها به پایان می رسد. این مرحله توجه زیادی می خواهد چونکه هرگونه بی توجهی اثر بسیار بدی خواهد داشت.

  • نصب کابینت

بعد از مونتاژ مراحل تولید کابینت ام دی اف به پایان رسیده و نوبت قرار دادن کابینت ام دی اف بر دیوار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *