ایلناوود، تأمین کننده انواع ورق های MDF

تلفن تماس : 09026006918

معایب و مزایای ام دی اف - ایلناوود

معایب و مزایای ام دی اف

معایب و مزایای ام دی اف

استفاده از صفحه های ام دی اف فایده بسیاری دارد، از جمله معایب و مزایای ام دی اف می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ام دی اف یک گزینه اقتصادی برای خانواده به حساب می‌آید؛ چون که ساخت آن نسبتاً کم هزینه بوده وهزینه آن نسبت به هزینه تمام شده صفحه چوبی کمتر است.

برای ساخت ام دی اف از تکه چوب‌های بازیافتی استفاده می‌شود و به همین خاطر با استفاده از ام دی اف می‌توان به نگهداری محیط زیست و درختان کمک کرد.

به خاطر استفاده از روکش در ام دی اف ها، می‌توان آن‌ها را در نقش و رنگ‌های متفاوتی تولید کرد و به همین علت تنوع رنگ و نقش در ام دی اف ها زیاد می‌باشد.

لایه روی ام دی اف صاف بوده و همین  امر نیز سبب می‌شود که چسباندن روکش روی آن کاری اسان باشد.

مواد شیمیایی ترکیب شده در ام دی اف باعث نگهداری آن در برابر آفاتی مانند موریانه می‌شوند.

ام دی اف با قرار گرفتن در برابر گرما سرما تغییر شکل نداده و منبسط یا منقبض نمی‌شود.

شکل دادن صفحه ام دی اف آسان‌تر از شکل دادن به تخته چوبی است و همین دلیلی بر تنوع شکل و طرح ام دی اف بسیار است.

یکی دیگر از فایده های ام دی اف این است که انواع روکش به آسانی بر روی صفحه ام دی اف متصل می‌شوند و همین علت سبب می‌شود که بتوان آن را به شکل چوب طبیعی درآورد. (با روکش چوبی)

اما ام دی اف ها معایبی نیز دارند از جمله :

هنگام ساخت ام دی اف، به علت استفاده از مواد شیمیایی مخصوص در چسب آن، گازی به نام فرمالدئید تولید می‌شود برای سلامتی انسان زیان دارد. اگر چه پس از اتمام ساخت ام دی اف، این گاز از بین می‌رود و استفاده از روکش‌ها بر روی ورقه‌های ام دی اف نیز به طور کامل هر گونه خطری را برای سلامتی انسان از بین می‌برد.

ام دی اف به خودی خود از استقامت نسبتاً زیادی برخوردار است، اما اگر به هر علتی دچار شکستگی یا ترک خوردگی شود، دوباره چسباندن آن نسبت به چوب محکمتر خواهد بود.

مواد شیمیایی که در ساخت ام دی اف استفاده می‌شوند، در صورت داشتن هر گونه خطری برای سلامتی انسان، مقدار آن برای کودکان بیشتر است.

اگر ام دی اف درکنار آب قرار بگیرد، متورم شده و باد می کند. (البته تعداد زیادی از روکش‌های ام دی اف این مسئله را با ضد آب بودن حل کرده‌اند.)

سطح روی ام دی اف شاید به خودی خود کاملاً صاف نباشد، اما به هر دلیل با روکشی که بر روی آن چسبیده می‌شود این مسئله به طور کامل حل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *